X
Strona www.vitanutrica.pl wykorzystuje pliki cookies ("Ciasteczka"). Kliknij jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
 
 
 

Dieta Wolumetryczna




Nowa, nie wszystkim może jeszcze znana; dieta wolumetryczna. W intrenecie możemy znaleźć informację, że została ona okrzyknięta dietą 2013 roku. Dlaczego ma taką dobrą opinię i czy rzeczywiście na takie miano zasłużyła? Dieta wolumetryczna stworzona kilka lat temu przez Barbarę Rolls polega na zjadaniu produktów, które są spore objętościowo, ale dostarczają niewiele kalorii. Dzięki dużej objętości posiłków żołądek jest rozpychany i nie odczuwamy głodu. Żywność o dużej objętości a dostarczająca niewiele energii to zazwyczaj produkty posiadające dużo wody i materiału nietrawionego przez nasz układ pokarmowy, czyli błonnika. Taka żywność to przede wszystkim warzywa (papryka, cukinia, pomidor, ogórki), które są zalecane w dużej ilości, ale również chude mięso, w mniejszej ilości beztłuszczowy nabiał i pieczywo pełnoziarniste. Produktami niezalecanymi są oleje, masło, orzechy, słodycze, suszone owoce, tłusty nabiał. Dieta rzeczywiście ma wiele zalet, ponieważ może niwelować podstawową wadę większości diet odchudzających – nieustane uczucie głodu na diecie. Tutaj dbając o to, aby zjadać produkty, które napełniają żołądek i pijąc duże ilości płynów czujemy się pełni. Dobra jest również zalecana ilość posiłków, czyli 5 w ciągu dnia. Co niepokoi w diecie to nadmierne skupianie się nie, na jakości pożywienia i wartości odżywczej, ale tylko na jego objętości przy niskiej kaloryczności. To znaczy, że nie zwraca się uwagi na istotną w żywieniu rolę tłuszczów, które mimo ogromnej ilości energii, jaką dostarczają są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, więc ich odpowiednia ilości jest w codziennym żywieniu jest potrzebna. Dodatkowo takie produkty jak orzechy czy pestki dyni, które również stanowią nośnik dużej ilości energii to jednak często lepsze rozwiązanie niż jedzenie nadmiernej porcji owoców, które dostarczają zbyt dużo cukrów prostych. Dużą wada diety jest przyzwyczajanie układu pokarmowego do bardzo dużych porcji posiłków. Jeśli zrezygnujemy z diety i wrócimy do normlanych nawyków to jedzenie żywności o wyższej kaloryczności aż do maksymalnego napełniania żołądka będzie skutkowało przejadaniem się i w konsekwencji powrotem utraconych kilogramów. Dla niektórych niekorzystne może być również duża ilość błonnika, pochodzącego z dużej ilości zjadanych warzyw i owoców. Nie dla wszytkach takie porcje tych nieprzyswajalnych węglowodanów mogą służyć korzystnie, ponieważ ich nadmiar w niektórych dolegliwościach ze strony układu pokarmowego może szkodzić, powodując wzdęcia, nadmiar wydzielanych gazów czy biegunki.

Opieka Online



 

Nasza Poradnia



Poradnia dietetyczna oferuje usługi z zakresu doradztwa oraz edukacji żywieniowej.  Każda porada żywieniowa poprzedzona jest obszernym wywiadem, profesjonalną diagnostyką potrzeb żywieniowych oraz pomiarem składu ciała. Następnie dietetyk wskazuje niewłaściwe nawyki żywieniowe i proponuje najodpowiedniejszą terapię ......
 

Szybki Kontakt



Zadzwoń: 883-92-10-52
Napisz: info@vitanutrica.pl 

 

Newsletter



Jeżeli chcieliby Państwo być na bieżąco, zapraszamy do zapisania się do naszej listy mailingowej.

E-mail:
 

 

Liczba odwiedzin: 537267