Test

Opieka Online

Ciekawoski

Szybki Kontakt

Zadzwoń: 883-92-10-52 Napisz: info@vitanutrica.pl

Dieta o niskim IG

 

Indeks Glikemiczny (IG) jest miarą wpływu zawartych w pożywieniu węglowodanów na przyrost glukozy we krwi w czasie. Im szybciej produkt jest rozkładany tym wyższy jest IG. Przyjęto, że mieści się on w przedziale od 0 do 100.

Produkty o niskim IG to np. chleb pełnoziarnisty, rośliny strączkowe, orzechy, twaróg, jogurt naturalny, razowy makaron, płatki owsiane, kasza gryczana, warzywa z dużą zawartością błonnika.
Produkty o wysokim IG: słodycze, ziemniaki, owoce, biały ryż, jasne pieczywo, owoce suszone, banan, ananas. W diecie zaleca się, aby na talerzu gościły produkty o niskim IG. Taki sposób żywienia ma szczególne zastosowanie w leczeniu chorych na cukrzycę oraz w jej prewencji. Wybieranie produktów o obniżonym IG korzystnie wpływa korzystnie na glikemie; glukoza jest wydzielana do krwi przez dłuższy okres czasu. Dzięki temu nie ma nagłych „skoków” glikemii, a co za Tm idzie  jesteśmy dłużej syci. Takie żywienie ma wpływ na zapobieganie insulinooporności tkankowej, czyli zjawiska, w którym komórki przestają reagować na insulinę, co jest prostą drogą do cukrzycy. Nie należy jednak ślepo podążać za wybieraniem tylko produktów o niskim IG i rezygnować z tych o wyższym, ponieważ często jest to rezygnacja z wartościowych produktów. A za całokształt glikemii po posiłkowej odpowiada również to jak potrawę przyrządzimy – długie gotowanie w dużej ilości wody podwyższa IG zatem rozgotowane produkty o wyjściowo niskim IG stają się finalnie produktami o wysokim indeksie. Ważna jest także zawartość błonnika w produkcie czy potrawie (im go więcej tym IG spada) oraz to jak skomponujemy cały posiłek pod względem zawartości tłuszczu i białka. Na przykład owoce mają wysokie IG jednak dla zdrowej osoby nie jest wskazana całkowita rezygnacja z nich, ponieważ dostarczają nam antyoksydantów i witamin.

Naszym zdaniem: 
Dieta ta jest godna polecenia każdemu, ponieważ zaleca racjonalne żywienie i urozmaicone komponowanie potraw, 5 posiłków dziennie, odpowiednią podaż węglowodanów i zdrowych roślinnych tłuszczów. Ważny jest wybór właściwych węglowodanów, czyli produktów z grubego przemiału, razowych, bogate w błonnik. Żywność powinna być naturalna i nieprzetworzona.

Poradnia VitaNutrica 

ul. M.C. Skłodowskiej 3, lok.1 (Budynek Dom Technika – NOT, parter) Numer konta bankowego: 97 2490 0005 0000 4000 8360 7833
Aby sprostać Państwa potrzebom, jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 20:00 oraz w soboty w godzinach od 10:00 do 13:00.

KONIECZNA JEST WCZEŚNIEJSZA REZERWACJA TELEFONICZNA LUB MAILOWA.

Rezerwacja wizyty:
telefonicznie: 883-92-10-52
drogą elektroniczną: info@vitanutrica.pl
przez Formularz Kontaktowy dostępny na stronie
Już dziś umów się na spotkanie!

Formularz Kontaktowy